Вы здесь

Токмацький навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 12» Токмацької міської ради Запорізької області

Printer-friendly versionPDF version
Область: 
Директор: 
Ходальська Тетяна Володимирівна
Координатор ОАШ: 
Мовчан Наталія Іванівна
Адрес: 
71706, м. Токмак, вул. Привокзальна, буд. 31
Телефон: 
( 06178 ) 22492
Email: 
tokmak.nvk12@mail.ru
Информация: 
Токмацький навчально-виховний комплекс « Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 12 » розташований на околиці міста, у великому мікрорайоні « Залізничний ». В мікрорайоні нічого не залишилось від соціальної сфери радянських часів, тому наша школа є єдиним осередком освіти та культури. Через малу кількість учнів школа певний час була малокомплектною, мала незадовільну матеріально-технічну базу, тому колектив школи вирішив відшукати внутрішні ресурси у громаді мікрорайону, які б дали можливість не лише виживати, а й активно створювати умови для отримання повноцінних освітніх послуг, для вирішення наболілих соціально-економічних проблем. Першим кроком співдружності школи та громади стали газифікація закладу та відкриття дошкільної групи, в результаті чого школа була реорганізована в НВК. Було вирішено обрати за модель подальшого розвитку нашого закладу як громадсько-активну школу.
Количество учеников: 
125
Тип громади: 
територіальна громада мікрорайону
Философия: 
Кризові явища в соціально-економічному житті нашого суспільства негативно вплинули на життєвий рівень, спровокували падіння морального клімату в сім’ях школярів, зруйнували духовну культуру. Колектив школи усвідомлюючи соціально-зумовлену обмеженість як власних можливостей і перспектив, так і можливостей і перспектив свої вихованців, вирішив не пасивно підкорятися життєвим обставинам, а відшукати способи і методи, які б об’єднали зусилля школи і громади у протидії жорстокій реальності. Так виникла ідея подальшого розвитку школи як громадсько-активної, бо це дає можливість підняти і школу, і громадськість, і кожну особистість зокрема над реаліями сьогодення та відкрити нові перспективи за рахунок власної ініціативи, творчості, активності. Ми ставимо за мету не тільки освітянські послуги для учнів, але й розвиток громади, залучення батьків і мешканців громади до вирішення соціальних та інших проблем, які стоять як перед школою, так і перед громадою. Ми прагнемо бути не тільки загальноосвітнім закладом, а й культурним, громадсько-ресурсним центром мікрорайону міста. Всі процеси, що проходять в закладі, мають три практично спрямовані характеристики: демократичність - ініціативність волонтерів - залучення партнерів. Школа сприяє активності місцевої громади, вільному обміну думками, визначенню нагальних потреб. Бере участь у прийняті рішень на місцевому рівні та забезпечує зворотній зв'язок з громадою. Спільними зусиллями школа та громада створюють та реалізують проекти, спрямовані на поліпшення життя суспільства. Ми спрямовуємо свою діяльність на розвиток партнерських стосунків з установами, що є на території громади. Наш вклад :  участь у роботі виконавчих органів місцевого самоврядування: o організація зустрічей мешканців мікрорайону з представниками місцевої влади o опитування батьків учнів та мешканців мікрорайону щодо проблем мікрорайону та пошук шляхів їх вирішення;  участь у проведені професійних свят та визначних подій підприємців – партнерів, допомога в проведені акцій;  доступність шкільних ресурсів для громади: спортмайданчик, тенісні столи, комп’ютерна техніка. В моделі ГАШ закладена стратегія розвитку нашого закладу. І ми докладемо всіх зусиль для того, щоб успіхи нашого закладу з кожним роком зростали. Для цього є всі підстави:  згуртований педагогічний колектив  працелюбні учні  зацікавлена у функціонуванні закладу громада.
Проекты: 

   Сучасна система освіти й виховання покликана забезпечити повний гармонійний розвиток особистості, основою якого є духовність і мораль. Це – цінності, які споконвіку були притаманні українському народові, те, що возвеличує його в мудрості, добрі, здоров’ї, умінні володіти собою та оцінювати власні вчинки.

   Тому в НВК № 12 була складена програма «ШКОЛА – ОСЕРЕДОК РОЗВИТКУ ГРОМАДИ»  (2012-2016 р. р.) яка ставила за мету: створення в мікрорайоні єдиного виховного простору підвищення почуття громадянської відповідальності й активності дітей, молоді та жителів місцевого співтовариства в соціокультурному середовищі мікрорайону; виявлення нових підходів до вирішення освітніх і соціальних проблем та їх реалізація через соціальні проекти та акції;
пропаганда здорового способу життя; розвиток і підтримка добровольчого руху, спрямованого на вирішення соціальних проблем місцевої громади.

   Програма складається з 5 проектів, що спрямовані на виконання мети.

Підтримка  проекту:  учнівське самоврядування, комітет мікрорайону; батьківський комітет;  учителі та працівники НВК; рада НВК.

Реалізація програми за напрямами:

Проект «Школа добрих справ»(2012-2016)

Чим людина добріша, тим більше вона помічає добра в людях.      (Блез Паскаль)

Завдання проекту:

·      відродження волонтерського руху;

·      виховання моральних цінностей;

·      формування почуття патріотизму;

·      розвиток життєво компетентної особистості.

Заходи:

§ створення колективних творчих груп;

§ проведення:

ü круглих столів;

ü годин спілкування «Добро починається з тебе»;

ü акцій:  «Ветеран живе поруч», «Згадаємо всіх поіменно», «Відпочиваємо разом», «Таланти мікрорайону»,«Моєму маленькому другові», «Моя школа – моя гордість», «Дитячому садочку бути!»,«Милосердя», зустрічі з ветеранами Великої Вітчизняної війни, концерти; створення «Галереї добрих справ».

Проект «Подвір’я НВК —острівець мого дитинства»(2012-2016)

Якби кожна людина на клаптику землі своєї зробила все, що вона може, якою  прекрасною була б Земля наша.                            (А.П.Чехов)

Завдання проекту:

·         організація практичної діяльності учнів спільно з батьками, представниками громади, спрямована на розв’язання  проблем благоустрою території закладу;

·         організація співпраці у створенні міні-проектів (учні, батьки, педколектив, громада);

Заходи:

§  проведення акцій: «Чисте  подвір'я», «Подаруй квітку школі», «Посади свою квітку», «Допомога рідній школі».

§  трудові десанти;

§  консультації-діалоги.

Проект «Крапелька допомоги рідній природі» (2012-2016)

Все на землі, все треба берегти –і птаха й звіра, і оту рослину,

Не чванься тим, що цар природи ти –бо врешті, ти його частинка.   (Б.С.Лепкий)

Завдання проекту:

·         формувати уявлення про екологічний простір, екологічне право, види забруднення довкілля;

·         виховувати дбайливе ставлення до природи та любов до рідного краю;

·         підвищувати моральну та екологічну культуру.

Заходи:

§  проведення моніторингу навколишнього середовища;

§  місячники й тижні на екологічну тематику;

§ акції: «Краса і затишок», «Первоцвіт», «Допоможемо зимуючим птахам», «Зелений паросток майбутнього», «Ми - всі господарі природи, тож бережімо її вроду».

 

Проект «Школа ґречності» (2012-2016)

Даруй людям радість своїми добрими вчинками.                  Народна мудрість

Завдання проекту:

·         формування навичок самопізнання, самооцінки, самоконтролю власної поведінки, прагненнядо самовиховання, самовдосконалення;

·         формування стійких моральних якостей, почуттів, звичок на основі засвоєння ідеалів, норм, принципів;

·         підвищення культури школярів;

·         розвиток розуміння сутності гуманних високоморальних відносин, прагнення до чесності і скромності, краси і ґречності;

·         відродження духовності.

Заходи:

§  розробка програми занять за розділами: «Ти у світі... Світ у тобі...», «Шлях до успішного спілкування з людьми»;

§  проведення:

ü тижнів культури, толерантності;

ü днів ввічливості, духовного здоров’я.

Проект «Здоровим бути модно» (2012-2016)

   Немає друга вірнішого за здоров’я.                  Народна мудрість

Завдання проекту:

·         прагнення бути фізично здоровою людиною;

·         формування усвідомлення наслідків негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я людини;

·         поліпшення матеріальної бази для занять спортом.

 

Заходи:

§  Моніторинг здоров'я учнів

§  Акції:  «Здоров'ю - так, куріння - ні!», «Спорт замість наркотиків», «Діти мікрорайону проти тютюну та алкоголю» (поширення звернень до працівників торгівлі), «Ми обираємо ЖИТТЯ!»

§  спортивні свята в мікрорайоні: «Тато, мама, я - спортивна сім'я», «Сильні, спритні, сміливі!» (Батьки і діти), «Снігові забави».

§  Дні здоров'я

§  Робота спортивного гуртка «Спортивні ігри».

§  Батьківські лекторії «Здоров'я. Здоровий спосіб життя».

§  Придбання спортивного інвентарю та обладнання.

§  Реконструкція спортивного класу.

Очікувані результати:

v  Участь школярів, молоді, батьків і громадськості у вирішенні освітніх та соціальних проблем через реалізацію проектів, програм, благодійних акцій.

v  Підвищення інтересу громадськості до проблем школи та місцевого співтовариства.

v  Залучення додаткових ресурсів (в тому числі фінансових) через партнерство з органами влади, бізнесом та участь у реалізації різних проектів.

v  Зміцнення зв'язків між установами освіти, культури, охорони здоров'я та іншими сферами.

v  Збагачення традицій школи.

Фотография: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer