Вы здесь

Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 м. Сміли Черкаської області

Printer-friendly versionPDF version
Область: 
Директор: 
Гайдай Інна Борисівна
Координатор ОАШ: 
Палієва Світлана Іванівна, заступник директора з виховної роботи
Адрес: 
20700, м. Сміли, вул. Леніна, 66
Телефон: 
(04733) 4-24-04
Email: 
smilaschool@mail.ru
Веб-сайт: 
www.nasha-persha.org.ua
Информация: 
Є школи, в яких цiнується слово - i це добре! Є школи, в яких цiнується справа - i це добре! Є школи, в яких цiнується Особистiсть - ми за цю школу! В основу роботи школи №1 м. Сміли покладено пріоритет загальнолюдських цінностей, який передбачає осягнення для юних громадян суверенної України того рівня освіти й освіченості, що вiдповiдав би високим міжнародним стандартам, сприяв органiчнiй iнтеграцiї рідної країни у світову родину високоцивiлiзованих держав з високим духовно-iнтелектуальним потенцiалом. Педагогiчний колектив освiтнього закладу прагне, щоб школа для кожного учня стала важливою сходинкою, по який пiднiмаються, наближаються до знань, до духовних джерел народу, до свого професійного становлення. Вiд людини освiченої до людини гуманної, шляхетної, iнтелiгентної – таке гасло педагогiчного колективу школи. Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 має не тільки багате минуле, творче сучасне, а й широкі перспективи розвитку у майбутнє. Впевненість у завтрашньому дні ґрунтується на високому професіоналізмі вчительського колективу, на багаторічних традиціях, сучасних методиках виховання, тісній співпраці з випускниками, батьками, представниками громадськості.
Количество учеников: 
610
Тип громади: 
Смілянська міська рада, жителі мікрорайону, Смілянський машинобудівний завод.
Философия: 
У школі створена Рада громадсько-активної школи на чолі з директором школи Гайдай І.Б. Значна увага приділяється налагодженню партнерських стосунків між школою та всіма ресурсами, що існують в громаді: підписані угоди про співпрацю з міським центром зайнятості, міськрайсудом, КМСД, службою у справах дітей, міською поліклінікою, ЦСССДМ, квартальними комітетами. Школа має свою траєкторію розвитку, визначену структуру, традиції та потреби педагогічного колективу й місцевої громади. Важливим фактором становлення моделі ГАШ є колектив однодумців, який усвідомлює соціально-педагогічні можливості ГАШ, її поліфункціональність. Педагоги Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1, учні та їх батьки об’єднані єдиною метою: зробити школу осередком радості й дитячої творчості, зробити все, щоб діти росли щасливими, здоровими, активними, допитливими, життєлюбними, комунікативними, щоб вони стали гармонійно розвиненими особистостями. Дослухаючись до думки В.О.Сухомлинського, педагоги закладу переконані – «Кожен учитель, кожен батько мріє про те, щоб його діти виросли допитливими людьми, щоб у кожному серці запалав вогник жадоби пізнання. Але як запалити цей вогник? Треба розкрити перед дітьми книгу життя, живі, яскраві сторінки навколишнього світу. Нехай дитина сама перегортає сторінки цієї книги, нехай відчуває себе шукачем і землепрохідцем». В основі діяльності закладу знаходиться принцип – школа – для громади, громада – для школи, реалізація якого передбачена через тематичні напрями: • «Найдорожча цінність – людське життя». • «Якісна освіта – сяйво людського життя». • «Найбільше багатство – багатство людських стосунків». • «Найвища краса – краса людських взаємин». • «Школа – осередок місцевої громади». Зі свого боку, колектив закладу докладає достатньо зусиль, щоб спілкування з представниками громади, батьками вихованців було насиченим і цікавим. Зберігаючи все найкраще й перевірене часом, педагоги шукають і впроваджують нові, більш ефективні форми взаємодії з місцевою громадою. Моделюючи громадсько-активну школу, колектив педагогів ставить перед собою мету не просто надавати освітні послуги учням, а й розвивати громаду, залучати батьків і мешканців до вирішення соціальних та інших проблем, що існують як у школі, так і в громаді. Вчителі переконані, що найбільше громадсько-орієнтована освіта виявляється в закладі, який відкритий 24 години на добу, сім днів на тиждень. Такому підходу сприяє реалізація спільних проектів. Серед суспільно значимих, які знайшли відгук та підтримку місцевої громади, виділимо такі: «Школа майбутнього», «Клас року», «Учень року», «Шкільний квітник», «Голодомор у спогадах моїх родичів», «Українська світлиця», «Рідній школі – 90!» Усі процеси, що відбуваються на базі загальноосвітнього закладу, розподіляються на три напрями: демократизація, волонтерство та партнерство. У рамках кожного напряму визначено цілі, розроблено технології та змодельовано цілісну систему роботи навчального закладу.
Проекты: 

Колектив нашої школи розуміє, що для цілеорієнтованого розвитку школи як громадсько-активної необхідно здійснювати відстеження змін у кожній її складовій. Так, у 2009 році школу включено до партнерів проекту «Якісний розвиток ГАШ: оцінка впливу міжнародних стандартів». Упродовж 2010-2011 рр. здійснювався моніторинг якості діяльності закладу як громадсько-активної школи. Основою дослідження стало проведення самооцінки діяльності школи, що має на меті перегляд можливостей закладу, оцінювання та визначення його досягнень.

Проведенню зазначеної роботи передувала участь заступника директора школи з виховної роботи Палієвої С.І. в обласному навчальному тренінгу «Міжнародні стандарти якості діяльності громадсько-активної школи» та Всеукраїнській науково-практичній конференції «Управління адаптивною школою: здобутки і перспективи».

Упродовж 2008-2011 рр. колектив школи працював над проектами: «Суспільно-корисна і громадянська діяльність», який включав підпроекти: «Квітуча школа», «Музей рідної школи», «Комфорт у школі», «База для фізкультури і спорту», «Чисте джерело».

Якщо говорити про участь у проекті «Школа як осередок розвитку громади», то важливою є організація волонтерського руху в мікрорайоні. Ми працюємо за програмою «Волонтерські програми як важлива складова моделі ГАШ».

Упродовж 2011 року реалізовувались освітні, соціальні, оздоровчі програми:

  • «Зробимо місто чистішим» (екологічна, квітень-вересень 2011, покращення санітарного стану мікрорайону, проведено 8 акцій по благоустрою мікрорайону);
  •  «Літо-2011» (оздоровча, червень-серпень 2011, оздоровлення учнівської молоді);
  • «Турбота»,(соціальна, упродовж 2011 року, проведено 7 волонтерських акцій, ярмарок, зібрано продукти харчування, одяг, гроші, які передано цільовим призначенням жителям мікрорайону);
  • «Здоровим бути здорово!» (інформаційно-просвітницька, упродовж року) та інші.

Про акції, проведені учнями школи, були опубліковані статті у шкільній газеті «Наша перша», у міських газетах «Сміла», «Сміла від А до Я», «Смілянська газета».

 Колектив школи долучався до проведення Всеукраїнського тижня доброти та міських акції: «Теплий дім», «Разом подолаємо туберкульоз», «Молодь проти СНІДу», «Порядок на дорогах», «Повір у себе», «Посади дерево».

  Діяльність волонтерського загону «Турбота» дає можливість здобувати досвід громадсько-активного життя, розвивати комунікативні здібності та таланти школярів. Серед важливих напрямків роботи загону: «Опікуємося молодшими», «Турбуємося про людей похилого віку», «Пізнаємо рідний край», «Спілкуємося», «Пропагуємо здоровий спосіб життя», «Допомагаємо один одному у навчанні».

В арсеналі добрих справ волонтерського загону – створення альбому «Нескорене місто», до якого увійшли дослідницькі та архівні матеріали. Це було позитивно відзначено не лише місцевою громадою, а й обласною радою ветеранів.

Здобутками школи є: І місце у міському, обласному та всеукраїнському конкурсі з охорони праці; ІІ місце у міському конкурсі «Школа року - 2010» серед загальноосвітніх навчальних закладів; ІІ місце у міському конкурсі на кращу організацію правової освіти і виховання серед навчальних закладів; ІІ місце у міському конкурсі на кращу організацію літнього оздоровлення учнівської молоді. Шкільна газета «Наша перша» нагороджена дипломом лауреата Всеукраїнського конкурсу учнівських друкованих видань.

Партнерами у діяльності є: квартальний комітет №9, Смілянський машинобудівний завод, громадська організація «Знати, щоб жити».

Ми – лише вчимося, ми – партнери громадсько-активних шкіл.

Фотография: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer