Вы здесь

Модель громадсько-активної школи

Сьогодні школа є не тільки частиною демократичного суспільства – школа має важливе значення для майбутнього, визначаючи якою буде демократія. Якщо ми хочемо, щоб усі в школі та спільноті були ефективними громадянами суспільства, демократичні цінності мають інтегруватися в кожний аспект шкільного життя та місцевого середовища. Головною метою демократичної освіти є виховання громадянина сучасного суспільства та його підготовка до життя та діяльності в демократичному суспільстві.

Модель, яка стала основою руху ГАШ в Україні,  визначає громадсько-активну школу як будь яку школу, де:

  • увага приділяється роботі з місцевою громадою, працівниками школи та мешканцями;
  • школа сприяє вільному обміну думками, займається оцінкою місцевих потреб та бере участь у прийнятті рішень на місцевому рівні, а також забезпечує зворотній зв’язок, що стосується цих дій, з боку громади.

Існуюча модель розвивалась на основі російської моделі громадсько-активних шкіл, представленою Красноярським центром „Сотрудничество на местном уровне» (Росія) та моделі громадських центрів Центральної Європи, представленою Чабою Лорінці, міжнародним експертом з питань громадсько-активних шкіл (Інститут Відкритого Суспільства – Будапешт).

Серед напрямів діяльності громадсько-активної школи виділяються три основні: демократизація школи, волонтерство та партнерство школи і місцевої громади.

 

Модель

Демократизація школи:

  • включення принципів і процесу демократії у навчально-виховний процес
  • освіта для і через досвід
  • розвиток активної громадянської позиції
  • відкритість і співпраця, наголос на розвиток, спілкування і обмін ідеями

Партнерство школи і місцевої громади:

  • Спрямовує ресурси школи на розвиток громади, громадянської самоорганізації і самоуправління
  • Розвиває у школі та громаді традиції і практику громадянської активності
  • Вже сьогодні створює на місцевому рівні реальні структури громадянського суспільства і гарантує їхній стабільний розвиток

Волонтерство:

  • Добровільний вибір, який відображає особистісні погляди і позиції
  • Активна участь громадян у житті суспільства
  • Сприяє покращенню життя і особистісному розвитку
  • Сприяє більш збалансованому економічному і соціальному розвитку

Сила трьох компонентів програми – демократизація школи, партнерство, волонтерство – полягає у їх практичній спрямованості.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer