Вы здесь

Мамаївський ЗНЗ І-ІІІ ст. №2 Кіцманського району Чернівецької області

Printer-friendly versionPDF version
Область: 
Директор: 
Онищук Світлана Ярославівна
Координатор ОАШ: 
Пелепецька С.Д.
Адрес: 
59343 вул. О.Кобилянської 2а, с. Мамаївці, Кіцманський р-н, Чернівецька обл.
Телефон: 
(03736) 2 76 36, 2 77 60
Email: 
svitlana-onyshchuk@yandex.ru
Информация: 
Мамаївський загальноосвітній навчальний заклад знаходиться на Кіцманщині Чернівецької області. Нещодавно збудована школа вабить око стриманою архітектурою . Класи оформлені за сучасними вимогами, дають змогу плідно працювати педагогам та учнівському колективам. Він дав нашій державі чимало славетних діячів культури й науки: оперного співака світової слави Дмитра Гнатюка, відомого Львівського живописця Володимира Кокоячука, талановиту письменницю, члена Національної Спілки письменників України Зірку Мензатюк, доцента Чернівецького університету, автора підручників з української мови для шкіл Корнія Лук'янюка, доктора фізико-математичних наук Богдана Лева, кандидатів фізико-математичних наук Івана Григоращука, Василя Бойчука, Василя Фотія, Василя Івасюка та інших, а також десятки вчителів, багатьох медиків, інженерів, будівельників та інших фахівців. Підростаюче покоління нашої школи гідно продовжує традиції своїх попередників.
Количество учеников: 
371
Тип громади: 
сільська
Философия: 
Філософія громадсько активної школи Мамаївського ЗНЗ Ι-ΙΙΙ ст. №2 полягає в тому, що весь колектив закладу працює над вирішенням життєвих проблем. Важливим аспектом для нас є проблема свідомості в контексті відношень людини (підростаючого покоління) до світу та до власного «я». У цьому ракурсі вирішальним є позиціонування філософії національної ідеї як стержня свідомості активного громадянина держави. Педагогічний колектив школи за основний рушій навчально-виховного процесу вибрав гносеологію (філософію пізнання), тому саме різного роду пізнання, в цілому, виховують всебічно розвинену особистість, високоморального, суспільно зрілого та готового до співпраці громадянина України. Загальні засади буття, вчення про закони суспільної єдності, співпереживання, основи християнської моралі є тими концептуальними модулями, якими послуговується наша школа в своєму повсякденні. Дякуючи ось такій націленості ми проявляємо активність у всіх можливих рівнях педагогіки, виховуємо загартованих та готових до життя в умовах жорсткої конкуренції молодь. Попри те, що ця молодь готова до активного життя в сучасному суспільстві – вона ще й вихована на багатому матеріалі української культури, зорієнтована на допомогу ближньому.
Проекты: 

Сьогодні школа як освітньо-культурний центр на селі задовольняє запити громади в різних сферах життя. Традиційно навчальний заклад виконує головну свою функцію - надає освітні стандартні послуги. І тому вся навчально-виховна діяльність нашої школи відбувається так, щоб сприяти становленню особистості як творця, гармонізації відносин між учнями й педагогами. Тобто, виховання особистості учня з високою культурою, здатної до самореалізації, яка формує свій життєвий досвід на основі духовно-моральних, національних та загальнолюдських цінностей.

У серпні 2010 року прийнято рішення на засіданні педагогічної ради про те, щоб називати наш заклад школою ДОБРА, ІСТИНИ, КРАСИ.    

Девізом її стала давньогрецька мудрість: «Людина, яка відкрила для себе три невичерпні джерела: Добра, Істини, Краси – може вважати себе найбагатшою».

Ідеалом школи Добра, Істини, Краси є людина-творець із своїми принципами, підходами до життя, здатністю впливати на навколишню дійсність, бути господарем свого життя, розуміти прогресивні вимоги часу та реалізувати їх на практиці.

Досягти бажаних результатів допомагає налагоджена система роботи, яка формується на учнівському самоврядуванні, яке сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, ефективного входження в доросле життя.

Важливе місце у системі навчально-виховної діяльності школи посідає управління  навчально-виховним процесом. Це чіткий розподіл обов’язків між адміністрацією, всіма членами педагогічного колективу, творча співдружність з позашкільними закладами села, району, використання ініціативи громадських організацій, залучення учнівського самоврядування, тобто, чіткий розподіл праці та встановлення функціональної залежності між усіма педагогічними системами та підсистемами.

За останні п’ять років, у період розбудови демократичного суспільства та утвердження гуманістичних принципів співжиття, Мамаївський ЗНЗ І-ІІІ ст..№2 перетворився на центр громадського життя на селі.

Першими нашими кроками в статусі ГАШ було проведення моніторингу на селі, створення ініціативної групи, яка стала радою ГАШ. За участі учнів, батьків, вчителів, партнерів було проведено анкетування на селі, загальношкільні батьківські збори, що дало можливість визначити найсуттєвіші, найболючіші проблеми, які хвилюють громаду, а також бачення їх розвитку.

Найсуттєвішими виявилися:  екологічні проблеми, зайнятість молоді, співпраця батьків і вчителів, допомога дітям-інвалідам.

Першими нашими проектами стали:

  • «Стань природі другом»;
  • «Майбутнє України в твоїх руках»;
  • «Обличчям до дитини»;
  • «Людина починається з добра».

Кожен із проектів мав чітко визначену мету, завдання, план дій, розподіл обов'язків між членами ради, визначено партнерів, залучено волонтерів, передбачено очікувані результати. Нам вдалося чимало… Збільшилась довіра окремих членів громади, у 68% школярів виникло бажання проявляти ініціативу, був створений загін волонтерів. На всю роботу вистачало часу та коштів. В усіх наших починаннях значну допомогу надавала громада: батьки, сільська рада та підприємці нашого села.

Коли ми розпочали роботу, то усвідомлення того, що школа на селі має бути центром розвитку громади, прийшло потім. Зросло усвідомлення громадою цінності навчальних закладів на селі.

Взяти для прикладу співпрацю з партнерами в сьогоднішніх умовах. У відносинах з ними нам вдалося вийти на якісно новий рівень. Будуються вони на взаємовигідних умовах. Стосунки  переростають у меценатство. З'являється соціальне визнання через успіхи, яких досягають члени громади, через підтримку ними школи.

Колишні випускники нашої школи, які в різні роки вийшли з її стін, виступають  спонсорами. Зокрема,  Лагодин В., Гошовський І., Угринчук І., Деделюк В., Масюк О., Баланецький В., Гумайло Д., Хімійчук С., Якубович Л., підприємці села Мамаївці – Колодченко Є., Дутчак Ю., Стасюк Д., Сандул Н., Угринюк В., Горбатюк М., Грозінський І., Кравчишин Б., ПСП «Мамаївське», сільська рада тощо.

Представники школи, а саме заступник директора з навчально-виховної роботи П.М.Завадюк  є членом виконкому сільської ради, а директор школи С.Я.Онищук - депутатом села. Вони надають повну інформацію про життя та проблеми у селі, якими ми переймаємося і по мірі можливості допомагаємо вирішувати. 

Найбільшим позитивом для нас, освітян, є те, що учні школи є не лише активними учасниками співжиття громади села, а й теж навчаються визначати проблему, бачити її реалізацію через конкретний план дій, що формує їх активну життєву позицію. Для того, щоб було ще краще, необхідно так спрямувати всю роботу, щоб наша школа була б не просто механізмом  для отримання дітьми та підлітками необхідного набору знань, а повноправним членом  громади, якого ця громада задіює для виховання підростаючого покоління і заразом використовує його можливості з користю для всього співтовариства.

Інтереси та проблеми нашої школи на сьогодні стали близькими для громади, зросла  відповідальність учасників різних заходів у школі, селі. З'явились нові партнери, друзі, зросла громадська активність школярів.

У нашому закладі значна увага приділяється освітнім, соціальним, оздоровчим послугам, розвитку молодіжного руху та залучення громадян, покращенню навчання учнів, зміцненню родини та відносин між мешканцями громади. Школа стає освітнім, культурним центром, а також центром відпочинку для осіб будь-якого віку. Вона відкрита для кожного, хто хоче почувати себе повноправним господарем своєї альма-матері, почувати себе щасливим членом великої і дружної сім’ї, невід’ємною і потрібною ниточкою навколишнього середовища. А для цього треба бути промінцем, що випромінює людське тепло та доброту, бути ґрунтом, багатим на паростки людських почуттів, збирати знання не тільки в своїй свідомості, а й  у своїй душі та серці.

Нам вдалося довести, що наш заклад є й може бути корисним для громади. Наприклад, громада може використовувати шкільні ресурси, шкільні приміщення. Наведемо приклад, який зустрічається практично в усіх громадсько-активних школах, – це шкільні бібліотеки. Вони можуть бути доступними для пересічних членів громади, неважливо – чи навчаються вони в школі, чи йдеться про їхніх батьків. Пенсіонери, працююча молодь можуть прийти до школи, отримати літературу, почитати свіжі газети.

Інший приклад – доступність спортивних споруд на території закладу. Ми знаємо, що сьогодні стадіонів та спортивних майданчиків поменшало, а наш шкільний стадіон  використовуються в повну міру. Ще варто згадати про різні гуртки, клуби за інтересами, секції, котрі діють в нашій школі. Це секції: «Фітнес - клуб», карате, баскетбол, волейбол, стрільба з лука та шкільні гуртки: «Умілі руки», «Краєзнавчий», «Туристичний», «Юні математики», «Квітникарство», «Вишивання», «Спортивні ігри», «Драматичний», «Хоровий», «Вокальний», «Хореографічний» можуть проводитися в позаурочний час у класних кабінетах чи майстернях.

Все, що робить наша школа як громадсько-активна, вона робить на проектних засадах. Проекти відображають ті проблеми, ті питання, які існують у сільському співтоваристві. Та особливість цих проектів у тому, щоб не просто розв’язати якусь нагальну проблему, але зробити це таким чином, аби школярі чомусь навчилися – якихось практичних навиків, набули певні знання, мали досвід роботи в  тій чи іншій сфері.

Знову звернемося до прикладів. Готуючи екологічну акцію «Стань природі другом», школярі вивчають,  що таке чисте повітря, звідки береться сміття, як очистити повітря і що слід зробити для того, щоб на  території села були не просто чисті джерела, чисті вулиці, луки, сосновий ліс, але щоб ними могла користуватися сільська громада. Тобто, проектна діяльність спрямована як на знання, уміння та практичний бік, так і на розв’язання проблем сільського співтовариства.

Багато зроблено в рамках проекту «Людина  починається  з  добра».

Милосердя  і  доброта – як  два  крила, на  яких  тримається  людство. Потреба  в  них – повсякчасна. Високе  звання  людини  зобов’язує  нас  побачити  навколо себе  інших  людей  і  шанувати  їх , допомагати та зігрівати добротою.

Тому, одне  з  головних  завдань  громадсько-активної школи є виховання  в  учнів  людяності, милосердя, співчуття. Щоб  виховати  ці  риси, ми,  педагоги, доводимо дітям, що  життя  прожите  лише  для себе - то порох, що розвіється безслідно. Прагнення  до  високих  ідеалів  добра, справедливості, прагнення  допомогти  людям, бути  їм  потрібним, бути  справедливим – ось що  робить  людину  значною.

Багато  заходів,  пов’язаних з поняттями  милосердя та доброти, проводяться  в  нашому  закладі. Це  класні  години  на  теми:

«Шануймо  старість», «Будьмо  ж  милосердними», « Роки  людині до лиця», «Добре ім’я – найкраще багатство»,

 «Духовність», «Ти  не  один». А  також   родинні  свята «Моя  сім’я», «Бабусина  скринька», «Дідусева казка», «Свято бабусь»,

«Свято  Миколая», «Свято  вишивки». Червоною  ниткою  цих  заходів  проходять  такі  слова: «Треба  жити  так, щоб  колись, згадуючи  минулі  роки, можна  було  сказати  дітям, онукам, що  прожиті  вони  не  даремно, що  тобі  не  соромно  за  них».

Вже стало  доброю  традицією  нашого  закладу  допомагати дітям-інвалідам нашого села.. Нестерпно  жаль  бачити  цих  маленьких  дітей, які  намагаються  нам  щось  розказати, показати, але  не  можуть.

Таке  життя… Відвідавши  їх, ми  даємо  зрозуміти, що  вони  потрібні  людям і  для  нас  вони  не  байдужі. За останні три роки наш заклад зібрав і передав дітям-інвалідам 9450 гривень.

З  ініціативи  сільського  голови  Сергія  Угринчука  на  Святого  Миколая  учні  6  класу  привітали  цих  дітей  віршиками  та  подарунками  від  Святого  Миколая , а підприємець Ігор Марчук  матеріально допоміг усім дітям –інвалідам та дітям сиротам нашого села.

Людина, повинна навчатися радіти  життю  й  дарувати  радість  іншим, мати репутацію  доброї  людини, душевно  щедрої, відчувати  до  себе   дружнє  ставлення і  повагу інших. Це  має  стати  природним  прагненням  кожного.

І  як  добре, що в  нашому  селі є такі  люди. Це – сільський голова  Сергій Угринчук, приватні  підприємці: Бурак Іван та Грозінський Іван, робочий ПМК-6 – Донченко Василь. Гарним подарунком від них на  Святого Миколая  для дітей-сиріт Прокопців Павла та Юлі став куплений та встановлений  опалювальний газовий  котел « Данко». Крім того, велику допомогу цим дітям надали такі приватні підприємці : Ігор Марчук , Фіалка Диделюк , Віктор Лагодин , Світлана Онищук , Тарас Драгінда , Юлія Маковійчук , Євгенія Гошовська, Людмила  Новосад .

Людська порядність, доброта немає меж. Ми  сьогодні маємо  бути милосердними  не  тільки  до  людей, а  й  до  всього, що нас  оточує. Недаремно  говорять, що  криниця  без  води – просто  яма, так  і  людина без  доброти – сама  тільки  форма без змісту.

У нашому навчальному закладі і вчителі стають іншими. Це не просто педагоги, котрі відчитали математику чи літературу. Вони вміють зацікавити дитину громадською діяльністю. Саме ними виховується покоління молодих людей, котрі завтра знатимуть, як вивчити потреби громади, як спілкуватися у співтоваристві з різними поколіннями, як знаходити підхід до малечі та старших людей. Тобто, ті лідери, які прийдуть на зміну нинішнім.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer