Вы здесь

Куп’янський дошкільний навчальний заклад – ясла-садок – №1 комбінованого типу Куп’янської міської ради Харківської області

Printer-friendly versionPDF version
Область: 
Директор: 
Шевченко Людмила Олексіївна
Координатор ОАШ: 
Шевченко Людмила Олексіївна
Адрес: 
63709, Харківська область, смт. Куп’янськ-Вузловий, вул. Червонолиманська, б.1
Телефон: 
05742 4 18 41
Email: 
dnz1@goroo.org.ua
Веб-сайт: 
www.dnz1.s.goroo.org.ua
Информация: 
Наш дошкільний заклад засновано у 1972 році. Сьогодні в закладі функціонує 10 груп. Три групи для дітей раннього віку і 7 дошкільних груп, одна з них логопедична. У закладі створені всі умови для розвитку дітей дошкільного віку. Є тут і чудовий спортивний майданчик, ігрові майданчики для кожної вікової групи обладнані необхідним інвентарем (Це і прогулянкові павільйони, гірки, гойдалки та інше). У садочку обладнаний комп’ютерний клас, відеосалон, родинна світлиця, функціонує спортивний і музичні зали, фізкабінет, фітобар, літературна вітальня, логопедичний кабінет. Тут створений психологічний комфорт для дітей, оптимальні умови для повноцінного розвитку їх особистості, творчого мислення, уяви, фантазії, пізнавальних здібностей. Освітньо-виховні осередки кожної вікової групи, створені за допомогою батьків і громади, дають змогу кожній дитині знайти справу до душі відповідно до своїх інтересів, вподобань, індивідуального розвитку. Очолює цей чудовий заклад спеціаліст вищої категорії, Відмінник освіти Шевченко Людмила Олексіївна, яка до того ще й має звання “Вихователь-методист” та нагороджена нагрудним знаком “Софія Русова”. З 2007 року Куп’янський дошкільний навчальний заклад – ясла-садок – №1 комбінованого типу Куп’янської міської ради Харківської області працює над проектом «Громадсько активна школа як інноваційна система управління дошкільним навчальним закладом».
Количество учеников: 
240
Тип громади: 
батьки, пенсіонери, школяри
Философия: 
Проект спрямований на перетворення дошкільного навчального закладу №1 м. Куп’янська в громадсько активний заклад (ГАШ) шляхом формування поняття у педагогів, представників громади про заклад як громадсько активний, його можливості і вигоди для членів громади. Цей проект сприяє підвищенню громадянської активності педагогів і виробленню в них активної громадянської позиції. Заклад став осередком громади, закладом, в якому добре дітям, педагогам, членам громади. Робота педколективу та громади заробила стійкий авторитет закладу. Батьки прагнуть віддати дитину саме в наш заклад, бо тут створені оптимальні умови для навчання і виховання дітей дошкільного віку. Сформувати в педагогів та батьків поняття про заклад як осередок розвитку громади, у якому діти зможуть відчути турботу про них, захищеність, а громада буде зацікавлена у вирішенні проблем закладу.
Проекты: 

Протягом 2007-2010 років дошкільний заклад брав участь в програмно-цільовому проекті Харківської Академії неперервної освіти “Громадсько активна школа як інноваційна система управління закладом освіти”.

Створення громадсько активної школи як інноваційної системи управління дошкільним навчальним закладом – досвід роботи педагогів на чолі з завідувачем щодо комплексного системного виховання громадянина не тільки у дошкільному закладі, а й поза його межами. Це навчальний заклад, у якому налагоджені партнерські стосунки з усіма суб’єктами громади. Значна увага приділяється освітнім, соціальним, оздоровчим послугам, зміцненню родини та відносин між мешканцями громади. Для реалізації обласного проекту розроблено власний програмно-цільовий проект «Громадсько активна школа як інноваційна система управління дошкільним навчальним закладом».

Для вирішення поставленої мети створено модель управління дошкільним навчальним закладом №1 як громадсько активною школою.    

У нашому закладі утверджується демократичний стиль управління; пріоритетними стають колегіальні форми управління, організаційною структурою є лінійно-функціональна; підвищується конкурентоспромож-ність дошкільного закладу, він набуває позитивного іміджу. Наша організаційна модель управління є конкурентно-представницькою. У ній керівник розміщується у площині об’єкта управління й відіграє важливу роль у формуванні іміджу ДНЗ спільно з іншими членами колективу. У колективі діє єдина команда.

У нашому закладі визначено функції координатора проекту, керівників творчих груп. Творчі групи – інноваційні структурні підрозділи в ДНЗ, до складу яких входять педагоги закладу, батьки, представники громади. Керівник-координатор наділений функціями оперативного управління інноваційною діяльністю в дошкільному закладі: планує поточну діяльність творчих груп, формує їх склад за проблемами наукового пошуку, координує діяльність, готує проведення науково-методичних семінарів, конференцій, творчих звітів, презентацій. Керівник-координатор – член педагогічного колективу, який є людиною творчою і соціально мотивованою на виконання таких додаткових функцій у своїй педагогічній діяльності.

З метою реалізації програмно-цільового проекту «Громадсько активна школа як інноваційна система управління дошкільним навчальним закладом» у 2008 році розроблено  і реалізовано проект «Щаслива країна дитинства», метою якого є формування у педагогів та батьків поняття про заклад як осередок розвитку громади, де діти зможуть відчути турботу про них, захищеність, а громада буде зацікавлена у вирішенні проблем закладу.

З метою створення системи роботи, яка є невід’ємною частиною життя дошкільного закладу, організовано волонтерський рух серед батьків, мешканців мікрорайону та педагогів. Протягом 2007-2010 років проведено волонтерські акції «Посади дерево і збережи його», «Чиста вулиця», «Зберемо лікарські рослини», «Здорова родина – здорова дитина», «Допоможи тому, хто потребує допомоги» (надається допомога хворим, престарілим, інвалідам тощо). 

Партнерство на базі дошкільного закладу – це можливість поліпшити імідж закладу, залучити додаткові людські та матеріальні ресурси для підтримки закладу, для задоволення потреб і інтересів громади. Ми досягли певних результатів завдяки встановленим партнерським стосункам. 

За період дії проекту покращилася робота з обдарованими, талановитими та здібними дітьми, розвиток дітей 6-річного віку відповідає портрету дошкільника на передодні його вступу до школи.

Запровадження  нової системи управління дошкільним  навчальним  закладом  дало значний поштовх у зростанні творчої ініціативи, інноваційного пошуку, професійного  вдосконалення педагогів.

У грудні 2010 року дошкільний заклад взяв участь в XXI виставці «Освіта Харківщини XXI століття» і отримав Диплом І ступеня. і в місті Києві на Всеукраїнській конференції "Громадсько активні школи в Україні: діалог партнерства" презентував свій досвід. (на тему: “Розвиток партнерських відносин між дошкільним закладом і громадою”).

Демократизація навчально-виховного процесу у межах програмно-цільового проекту «ГАШ як інноваційна система управління ДНЗ» дала змогу підвищити рівень розвитку дітей дошкільного закладу, виявити здібних і обдарованих дітей.

 ДНЗ №1 є соціокультурним центром у селищі Куп’янськ-Вузловий, осередком освітнього і культурного життя громади.

Ми задоволені отриманими результатами, але не зупиняємося на досягнутому.

Перспективи розвитку закладу:

 - зміцнення зв’язків з громадсько активними школами міста, області, України та міжнародних зв’язків, обмін досвідом та залучення інших закладів освіти до проекту громадсько активних шкіл, мати статус опорного закладу дошкільної освіти “Організація і розбудова громадсько активної школи як осередку розвитку громади”.

     Сучасна громадська система управління, яка діє в нашому закладі визнана членами педколективу, батьками, громадою, гнучка, мобільна, а головне ефективна.

Фотография: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer