Вы здесь

Комунальний заклад освіти «Спеціалізована середня загальноосвітня школа № 142 еколого – економічного профілю» Дніпропетровської міської ради

Printer-friendly versionPDF version
Директор: 
Хмеленко Людмила Вікторівна
Координатор ОАШ: 
Біла Наталія Володимирівна
Адрес: 
49080 м.Дніпропетровськ, вул.Замполіта Бєляєва, 2
Телефон: 
(0562) 38-27-65
Факс: 
(0562) 38-23-19
Email: 
sz142@dnepredu.dp.ua
Веб-сайт: 
school142.dnepredu.com
Информация: 
Комунальний заклад освіти «Спеціалізована середня загальноосвітня школа №142 еколого-економічного профілю» Дніпропетровської міської ради прийняла своїх вихованців в 1991 році. Проектна потужність 1190 учнів. Сьогодні в школі навчається 892 учні у складі 34 класів. В школі працює 60 педагогічних працівників. В 1998 році школа стала опорною з екологічного виховання в АНД районі, стала першим на Дніпропетровщині осередком Всеукраїнської екологічної варти. В 1999 році школа стала спеціалізованою еколого-економічного профілю. В 2002 році наказом Управління освіти і науки школі надано статус експериментального навчального закладу з проблеми «Розробка моделі школи культури здоров'я в навчальних закладах України різних типів і рівнів акредитації». Науково-дослідницька тема над якою працюють учнівський та педагогічний колективи присвячена «Створенню системи еколого-валеологічного навчання та виховання в умовах великого промислового міста», науковий керівник Морозова Віра Валентинівна, проректор, кандидат медичних наук, професор, зав.кафедрою культури здоров'я, проректор з наукової роботи і інтелектуальної власності ДОІППО. Враховуючи спеціалізацію школи педагогічним колективом розроблено та реалізується програма розвитку освіти на засадах сталості з теми „Еколого-економічна освіта учнів як передумова збалансованого розвитку майбутнього суспільства” на період 2009-2015 роки. Навчальний заклад залучений до виконання програми Всеукраїнського експерименту „Проектування особистісно-розвивального змісту навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу” під керівництвом доцента кафедри психології Університету менеджменту освіти Академії педагогічних наук України, завідувача відділу проектування розвитку обдарованості Інституту обдарованої дитини Академії педагогічних наук України, кандидата педагогічних наук Киричука В.О. на термін 2009-2012 роки.
Количество учеников: 
891
Тип громади: 
територіальна
Философия: 
Світ останнім часом невпізнанно змінився і продовжує змінюватися настільки швидко, що в межах життя одного покоління відбуваються кардинальні зміни, які стосуються всіх сторін існування людини. Суспільство демократизується, в економіці запроваджуються ринкові механізми, люди пристосовуються до різних нововведень. Серед усіх цих нововведень найскладніше сучасній школі, бо основне її завдання не просто дати знання, а навчити підростаюче покоління жити в постійно змінюваному світі. Якщо ми хочемо, щоб усі в школі та спільноті були ефективними громадянами суспільства, демократичні цінності мають інтегруватися в кожний аспект шкільного життя та місцевого середовища, бо головною метою демократичної освіти є виховання громадянина сучасного суспільства, його підготовка до життя та діяльності у демократичному суспільстві. Забезпечити становлення підростаючого громадянина може тільки сучасний навчальний заклад – заклад, який сьогодні повинен стати відкритим, мобільним, забезпечити співробітництво, увійти в діалог з батьками, чиновниками, владою шляхом побудови партнерських відносин з соціумом. І тільки це дасть певні переваги в перетворенні школи в просвітницький і культурний центр через побудову власних відносин з іншими соціальними системами, створення іміджу школи, підтримку її соціального статусу та розвитку самоуправління. Однією з основних ідей побудови партнерських відносин є об’єднання активних, творчих людей, які орієнтуються на ідеали громадського суспільства, на демократизацію як освіти, так і всіх сфер соціального життя, на перетворення школи в просвітницький і культурний центри. Соціальне ж партнерство - це взаємодія державних і громадських організацій, спосіб соціалізації школяра. Лише через партнерські стосунки можна в умовах соціокультурного середовища розбудувати такий навчально-виховний простір, який буде доброзичливим до дитини і сприятиме попередженню й подоланню негативних явищ у молодіжному середовищі. Соціальне партнерство - це демократичність управління, самоврядування, співпраця з громадськими організаціями, співпраця з батьківською громадою. Сучасна практика діяльності українських шкіл свідчить, що головним завданням державно-громадського управління є забезпечення діалогу структур державного управління з органами громадського самоврядування. Партнерство не є благочинністю, милосердям по відношенню до школи. Це соціальна дія, яка заснована на почуттях людської солідарності і розподіленні відповідальності за проблему. Через співробітництво в межах школи, з органами місцевого самоврядування, науковими установами, іншими не освітніми організаціями забезпечується реалізація мети: не просто надавати освітні послуги учням, але й розвивати громаду, залучати батьків та мешканців житлового масиву до вирішення соціальних та інших проблем, які існують як у школі, так і в громаді, зробити школу привабливою для всіх можливих інвестицій: інтелектуальних, матеріальних, комунікативних. Cтруктура соціального партнерства ґрунтується на демократичному ідеалі поваги до кожної людини та її прав на участь у справах громади. Школа стає освітнім, культурним центром, а також центром відпочинку. Вона відкрита для кожного – щодня, зранку і до вечора.
Проекты: 

 

Проект «Сім’я та  школа»

Майбутнє нашої держави починається вже сьогодні. Майбутнє нашої держави – це наші діти. Всі ми батьки і кожен з нас мріє, щоб його дитина була здорова, розумна, гарно  вихована і добре влаштована в майбутньому. І дуже багато з нас вважають, що для цього досить віддати дитину в престижний дитячий садочок, елітну школу, популярний університет, а там все зроблять педагоги, які добре знаються на вихованні підростаючого покоління. І чомусь забувають при цьому, що основа виховання це сім’я. Що дитині дуже потрібні мама і тато, які мають бути  захистом,  підтримкою, прикладом для наслідування.

Тому основну роль в процесі виховання соціально-активних, розвинутих, вимогливих та надійних майбутніх громадян можна сміло відвести громадсько - активній школі.

 Ми пропонуємо таку структуру партнерства, що  ґрунтується на демократичному ідеалі поваги до кожної людини та її прав на участь у справах громади.   Школа стає освітнім, культурним  центром, а також центром відпочинку.

 

          Виходячи з цього, головною  метою даного проекту  стає   створення освітнього середовища, в якому  здоровий  спосіб життя   -  це   не тільки свідома потреба  кожної людини, а й мірило  її освіченості, загальної культури, що досягається шляхом розвитку загальної креативності учасників навчально-виховного процесу, методом активізації інтелектуального потенціалу, залученням до творчої діяльності, зростанням рівня компетентності особистості, що неможливо без максимального залучення членів громади й різних інвестиційних організацій для формування високого рівня адекватної соціальної готовності дітей до життя в соціумі.

Фотография: 

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer