Вы здесь

Діяльність навчального закладу як осередку розвитку громади в умовах освітніх змін

Printer-friendly versionPDF version

20  квітня  2016 року на базі Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти кабінетом управління навчальними закладами спільно з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у межах реалізації проекту «Розвиток громад в Україні шляхом упровадження програми «Школа як осередок розвитку громади» для керівних і педагогічних працівників та учасників проекту Рівненської області було проведено науково-практичний семінар «Діяльність навчального закладу як осередку розвитку громади в умовах освітніх змін».

У роботі семінару взяли участь:

Софій Олександр Зіновійович, голова Правління благодійної громадської організації «Центр освітніх ініціатив» (м. Львів), консультант Всеукраїнського фонду «Крок за кроком»;

Мельник Надія Адамівна, кандидат педагогічних наук, проректор з науково-методичної роботи Рівненського ОІППО;

Климко Лариса Василівна, методист кабінету управління навчальними закладами Рівненського ОІППО, координатор програми «Школа як осередок розвитку громади» у Рівненській області;

керівні і педагогічні працівники та учасники проекту Рівненської області.

Із вітальним словом до учасників семінару звернулася Надія Адамівна Мельник, кандидат педагогічних наук, проректор з науково-методичної роботи Рівненського ОІППО, яка чітко окреслила мету та завдання заходу, акцентувала увагу на необхідності розбудови громадсько-активної школи як інноваційної системи управління навчальним закладом. Також звернула особливу увагу на налагодження партнерських стосунків між школою, громадою та всіма інституціями, що існують у регіоні. Н. А. Мельник схарактеризувала огляд освітньої політики Рівненщини в умовах адміністративно-територіальної реформи, виокремила цілі, завдання та роль означеного проекту для розвитку територіальних громад.

Олександр Зіновійович Софій, консультант Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», голова правління благодійної громадської організації «Центр освітніх ініціатив» (м. Львів), акцентував особливу увагу на діяльності громадсько-активних шкіл в часи освітніх реформ в Україні. Він проаналізував стратегію Рівненщини до 2020 року, план реалізації стратегії на 2015-2017 роки. У своєму виступі О. З. Софій детально розповів про програми розвитку ГАШ та підготовку мікропроектів як складової плану/програми розвитку школи як осередку розвитку громади в умовах освітніх змін.

Про реалізацію моделі громадсько-активної школи в контексті сучасних стратегій розвитку освіти в освітній системі Рівненщини розповіла Лариса Василівна Климко, методист кабінету управління навчальними закладами Рівненського ОІППО, координатор програми «Школа як осередок розвитку громади» у Рівненській області. Вона проаналізувала діяльність інституту у курсовий і міжкурсовий період щодо підготовки педагогів до організації та розбудови громадсько-активних шкіл, а також окреслила наступні кроки упровадження проекту на рівні області.

Учасники проекту презентували досягнення реалізації шкільних проектів громадсько-активних шкіл Рівненщини:

- Проект «Школа сталого розвитку», Калюта Михайло Михайлович, директор Кам'янської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Березнівської районної ради;

- Проект «Сприяння здоров’ю громади та впровадження  здоров’язбережувальних технологій. Облаштування тренажерного залу»,  Лустюк Зоя Ігорівна, директор Оржівського навчально-виховного комплексу «школа-колегіум» Рівненської районної ради;

- Проект «Створення центру інформаційно-комунікаційних технологій для інтеграції у європейський освітній простір», Горецька Оксана Степанівна, директор Заборольської загальноосвітньої школи І   – ІІІ ступенів Рівненської районної ради;

- Проект «Спорт для всіх», Омелянюк Людмила Анатоліївна, директор Сатиївської загальноосвітньої школи І  –  ІІІ ступенів Дубенської районної ради.

Керівники навчальних закладів представили успішні практики діяльності громадсько-активних шкіл, проектну діяльність громадсько-активної школи як шлях розвитку місцевої громади, взаємодію школи та громади в контексті сучасних освітніх змін, розвиток соціально-педагогічного потенціалу громади шляхом взаємодії партнерства в системі: школа – громада – влада – бізнес.

Районний координатор громадсько-активних шкіл Наталія Леонідівна Мельнікова, завідувач Дубенського районного методичного кабінету, презентували актуальні  аспекти науково-методичного супроводу діяльності й розвитку громадсько-активних шкіл та можливості для розширення їх освітнього простору, наголосили на забезпеченні державно-громадського управління в навчальних закладах, виокремили шляхи налагодження партнерства між школою і громадою.

Підсумки та результати науково-практичного семінару «Діяльність навчального закладу як осередку розвитку громади в умовах освітніх змін» будуть враховані для подальшого розвитку та забезпечення життєздатності Програми «Школа як осередок розвитку громади» шляхом об’єднання ресурсів із програмами розвитку освіти на місцевому рівні як ключовий елемент розвитку місцевих громад.

Климко Лариса Василівна,
методист кабінету управління навчальними
закладами Рівненського ОІППО, координатор
програми «Школа як осередок розвитку громади»
у Рівненській області

Завантажити програму семінару

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer