Вы здесь

Громадсько-активна школа – важлива ланка в умовах децентралізації

Printer-friendly versionPDF version

Природно, що утвердження в Україні демократичного громадянського суспільства, розвиток правової держави передбачає докорінні зміни в управлінні навчальним закладом, який має стати відкритим, толерантним, здатним забезпечити становлення громадянина-патріота, освітньо-культурні потреби громади.

Важливою особливістю громадсько активних шкіл (ГАШ) є те, що вони відкриті та сприйнятливі до змін. В основі навчально-виховних методів таких навчальних закладів лежать демократичні цінності. Педагоги докладають багато зусиль, щоб знайти найефективніші способи розкриття потенціалу в дітях, їхніх сім’ях і в усіх членах громади. Досвід показує, що завдання шкільної культури полягає в тому, аби розвинути бажання учнів бути інноваційними, творчими та активними у житті навчального закладу й громади.

Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про молодіжні та дитячі громадські організації», згідно з Національною доктриною розвитку освіти в Україні, реалізація державної політики в галузі освіти передбачає створення системи громадсько-державного управління, а саме: посилення ролі органів місцевого самоврядування, активізації участі громади, батьків, піклувальних рад у навчально-виховному процесі, залученні меценатів, громадських організацій, фондів, засобів масової інформації до процесу розвитку школи.

Теоретичне обґрунтування концепції громадсько активної школи подається в роботах таких українських науковців, як Г.В.Єльникова, Л.І.Даниленко, Т.М.Сорочан, Н.І.Клокар, Н.З.Софій, М.В.Ворон та інші.

Практика вітчизняних і зарубіжних громадсько активних шкіл підтверджує, що трансформація навчального закладу в громадсько активну школу (ГАШ) дозволяє йому стати конкурентоспроможним, особливо в умовах сучасних викликів і загроз. Завдяки впровадженню міжнародних стандартів (лідерство, партнерство, соціальна інклюзія, послуги, волонтерство, навчання впродовж усього життя, розвиток громади, залучення батьків, шкільна культура), з’явився механізм оцінювання якості діяльності ГАШ, її розвитку.

Значні зміни сталися у Мереф'янській загальноосвітній школі І – ІІІ ступенів № 6 Харківської районної ради Харківської області з 2007 року, коли вона долучилась до дослідницько-експериментальної діяльності «Громадсько-активна школа».

Навчальний заклад активно сприяє вільному обміну думками, визначає місцеві потреби та бере участь у прийнятті рішень на місцевому рівні, а також забезпечує зворотній зв’язок, що стосується цих дій, з боку громади.

Тому і бачимо перспективу подальшого розвитку ГАШ , а саме в такій діяльності:

  • активізувати залучення громади до співпраці зі школою;
  • ініціювати місцеві освітянські, соціальні, екологічні молодіжні проекти.

З метою підвищення якості одного з міжнародних стандартів (соціальної інклюзії) у роботі Мереф’янської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №6 як громадсько активної школи з грудня 2015 року по травень 2016 року Буйнова Я.В., педагог-організатор, і Єрошина О.А., заступник директора з виховної роботи, відвідували місто Ірпінь Київської області, де були учасниками міжнародного навчально-практичного тренінгу «Кола друзів», організованого в рамках програми «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнським фондом «Крок за кроком». Цей тренінг був присвячений методології поширення інклюзії в навчальному закладі, що забезпечує залучення до колективу кожної дитини будь-якого віку, яка стикається з труднощами в школі через індивідуальні особливості розвитку, особисту кризу чи проблемну поведінку.

З базовими принципами «Кола друзів» знайомили учасників тренери з Великобританії Джекі та Колін Ньютони, і саме їх досвід роботи зацікавив і нас, бо ми – ГАШівці й прагнемо постійного удосконалення.

По закінченню циклу тренінгів Колін Ньютон відвідав нашу школу і наголосив на тому, що залишився задоволений результатами впровадження методики «Кола друзів». Крім того, він відвідав разом із представниками фонду «Крок за кроком» Мариною Ворон та Юлією Найдою наш шкільний краєзнавчий музей, який вразив їх своєю невеличкою територією, але багатою інформацією, підтвердженою цікавими експонатами.

Ми горді бути спроможними гідно зустрічати іноземних гостей, а також плідно співпрацювати з ними! 

Прес-центр Мереф’янської зош І –ІІІ ст.№ 6

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer