Вы здесь

Білозірська загальноосвітня школа I-III ступенів Черкаської районної ради Черкаської області

Printer-friendly versionPDF version
Область: 
Директор: 
Грищенко Ірина Анатоліївна
Координатор ОАШ: 
Перцьова Ольга Вікторівна
Адрес: 
19635 с. Білозір'я Черкаського р-ну, Черкаської обл., вул. Л.Українки, 3
Телефон: 
300-240
Факс: 
300-240
Email: 
bilozir2010@mail.ru
Веб-сайт: 
www.c2n.info/bilozirya_school
Информация: 
Білозірська ЗОШ І-III ступенів заснована у 1959 році. Громадсько активною стала у 2009 році. У школі створена система виховної роботи. В її рамках діють: учнівське самоврядування; психологічна служба; правовиховна робота; система оздоровлення; гуртки, секції, клуби. Кількість класів у школі – 22 Вчителів - 41 З них: з вищою категорією - 1 вчитель; з І категорією - 29 вчителів; з ІІ категорією - 4 вчителі; спеціалістів - 3 вчителі; звання «Старший вчитель» - 5 вчителів
Количество учеников: 
411
Тип громади: 
сільська громада; випускники школи, які проживають за межами села; місцеве самоврядування
Философия: 
---
Проекты: 

 

При Білозірській ГАШ діє волонтерський загін «Експрес», в який входять 14 підзагонів (64 волонтери); кількість підопічних – 86.

Під час роботи над проектом «У здоровому тілі – здоровий дух», учні, стали вірити в те, що світ не без добрих людей. Ключову роль в реалізації проекту відіграє колишній випускник Білозірської школи І-ІІІ ступенів, віце-президент Федерації футболу України Лашкул В.Г. Володимир Григорович – приклад для всіх випускників: не забувати своє коріння, підняти рідне село, школу, коли є така можливість – ось його життєве кредо. Не кожен здатен на таке, а Володимир Григорович приїздить в село, цікавиться проблемами, допомагає у їх вирішенні. Розвиток спорту на селі, пропаганда здорового способу життя – ці проблеми існують у громаді. От школа і вирішила створити проект «У здоровому тілі – здоровий дух», в якому за мету поставили активізувати фізкультурно-оздоровчу діяльність села, пропагувати здоровий спосіб життя та оздоровити засобами фізичної культури та спорту населення, залучаючи до регулярних занять спортом та волонтерської роботи.

Де займатися спортом? Спортзал при школі невеликий. Мрія побудувати спортивний комплекс стала загальною. Допоміг випускник. Виділив кошти, взяли в оренду землю. Об’єднавши зусилля всієї громади, почали працювати. Враховуючи унікальність даного задуму, до роботи долучилося місцеве самоврядування. Оскільки наш спонсор проживає в м. Києві, то за ходом будівництва слідкують саме вони. Учнівська молодь надає посильну волонтерську допомогу у будівництві. Багато наших учнів займаються в футбольній команді «Зоря». Росте комплекс – росте футбольна команда.

Лашкул В.Г. приїздить на зустрічі й свята, які організовуємо. Ми ж демонструємо справжній футбол та показуємо результати роботи в будівництві спортивного комплексу.

Відслідковуємо здоров’я молоді в селі, проводимо виступи агітбригад щодо здорового способу життя.

Ходимо в туристичні походи, залучаючи до них і громаду. Проводимо Дні здоров’я, спортивні ігри, змагання.

Все це висвітлюємо, як позитивний приклад, в засобах масової інформації.

Проводимо зустрічі з видатними спортсменами. Термін реалізації даного проекту довготривалий: з 2002 року по кінець 2012 року. Та вже є результати: наша футбольна команда займає призові місця в районі. Спортивний рівень села та школи піднято на вищу ступінь. Молодь активно бере участь в спортивних змаганнях, туристичних походах, оздоровчих заходах. Жаданий спортивний комплекс буде відкрито восени 2011 року.

Коли є співпраця – є результат.

Лашкул В.Г. показав приклад для наслідування, щоб випускники ГАШ, досягнувши висот у житті, поверталися обличчям до рідної школи.

Думка підняти культурний рівень села – наболіла проблема всієї білозірської громади. Та з приходом нового сільського голови вона зрушилась з місця, і наш проект «Білозір’я має талант» ожив.

Учні можуть бути волонтерами, лідерами, та ще й багато є в школі обдарованої молоді, яка вміє танцювати, грати, співати, малювати, володіє елементами народно-прикладного мистецтва.

В селі потрібно піднімати культурний рівень. А школі бракує нового музичного центру та нового цифрового фотоапарату. От ми і розпочали роботу над проектом разом із громадою. Організували три відбіркові тури талантів, на які запрошували всіх бажаючих жителів села. Знайшли спонсорів для реалізації цього проекту. Відгукнулися підприємці села. Кращі таланти запросили на загальний тур. В селі таких ще концертів не було. Журі визначило переможців, а підприємці нагородили. Школа має бажаний центр з фотоапаратом, оскільки перемогли діти з нашої громадсько активної школи.

Результатом учнівської роботи саме і є підвищення культурного рівня села, оскільки до участі в конкурсі найбільшу активність проявила шкільна громада.

Результати висвітилися в ЗМІ. Гала-концерти проведені в Будинку культури та сільському клубі. Бажаючих показати талант після цього проекту стає дедалі більше. Тож він буде не останнім в цьому напрямку. Із кращих номерів, визначених на конкурсі, проведено концерти для дітей з малозабезпечених сімей, дітей з фізичними вадами.

Знову підключили підприємців, які відгукнулися провести благодійні акції з цього приводу.

Без співпраці з підприємцями села та місцевим самоврядуванням ми, учні, не змогли б самі досягти бажаних результатів. А результатом спільної праці саме і є покращення культурного рівня села.

 

Сьогодні в Україні існує безліч невирішених соціальних проблем. Усвідомлення необхідності активної участі громадян та суспільства в їхньому подоланні відкриває нові можливості, а також сприяє розвитку нових громадських ініціатив. Однією з найважливіших рис нашого часу є відродження руху, який залучає учнів, вчителів та громаду, брати участь у зміні всіх сторін на краще, формувати нові стосунки у суспільстві, що в цілому сприятиме вирішенню багатьох проблем сьогодення. Цей рух називається волонтерством.

Волонтерство та лідерство – два із трьох компонентів моделі ГАШ, метою яких є налагодження партнерських стосунків між школою та всіма ресурсами, що існують у громаді. Суть цього компонента полягає у створенні організованої системи, яка перетворює волонтерство і лідерство у невід’ємну частину шкільного життя. Ця система сприяє нашому становленню, як активних членів своєї громади, для школи – це добра можливість соціалізації дитини та її громадянського виховання.

В основу добровільності покладена здатність однієї людини безкорисливо і в більшості випадків анонімно виконувати роботу на благо інших, інколи беручи на себе ключову роль, інколи виступаючи помічником. Частину часу, енергії, знань учні витрачають на виконання діяльності, яка приносить користь іншим людям.

Осмислюючи свою громадянську позицію, замислюючись над тим, як учні можуть бути корисні своєму селу, своїй державі, діти ГАШ почали діяти, відслідковувати проблеми громади, проявляти ініціативу, лідирувати або допомагати у їх вирішенні.

Наша громадсько активна школа не перший рік працює над багатьма проектами: «Рідне моє Білозір’я», «Я – творець свого здоров’я», «В здоровому тілі – здоровий дух», «Твори добро на всій землі»… Учні побачили на власні очі, відчули, що робити добро, проявляти милосердя в наш час – вкрай необхідно, це змінює тебе і світ навколо тебе.

Стало модним меценатство. Можливо, це і не мода, а спокута гріхів, бажання на покоління заробити у Всевишнього благословення. Проблеми є, їх шукати не важко, а от як їх вирішувати? Нині це питання в нашій школі вже не є риторичним. Ми ж – громадсько активні. За роки навчання в школі девізом для Божко Наталії стали слова «Якщо не ти, то хто?» Відповідь знайшла у серці.

Наш шкільний волонтерський загін «Експрес» завжди з нагоди відповідних свят вітає вчителів-пенсіонерів, проводить акції милосердя, зустрічі з ними. Діти бачуть як блистять очі у стареньких вчителів, коли демонструються нові інтерактивні методи в освіті, як працюють за комп’ютерами, з мультимедійними системами. А як же було раніше? Як розвивалася освіта в нашому рідному селі? Наталія поговорила з однолітками, виявилось – це цікавить не лише її. Пішла до сільського музею, думала знайде інформацію про освіту в Білозір’ї і розповість іншим. Але в музеї майже не знайшла цікавлячої інформації. Вирішила, потрібно створити проект «Відгуки минулого» і дослідити розвиток освіти в селі. Відвідала  стареньких вчителів, допомогла їм і записала цінні спогади. Проблема є, мета є, та один в полі не воїн. Почала збирати пошуково-дослідницьку групу. Поділилася думками з вчителем історії, директором школи. Вони підтримали. Запропонувала завідуючій музеєм поповнити багаж інформації про освіту в селі. Підключився і сільський голова. Він не білозірський, і його, в першу чергу, цікавить все про село. Та найтепліше на її ініціативу відгукнулися вчителі-пенсіонери. Вони ще так багато хочуть зробити для рідної школи. А коли жива історія, то й про них не забудуть.

На засіданні пошуково-дослідницької групи затвердили етапи дослідження освіти, визначили напрямки роботи, шляхи реалізації проекту і почали…

Учні-волонтери, ходили до вчителів-пенсіонерів, допомагали їм, записували спогади. Завідуюча сільським музеєм зробила вибірку матеріалів щодо розвитку освіти в селі.

Разом із сільським головою попрацювали із архівом села. Ці всі матеріали оформляємо в пошуково-дослідницьку роботу. Директор школи та вчитель історії коректують, допомагають скласти інформацію, щоб довести до інших результати роботи.

Запропонували взяти участь з цим матеріалом в конкурсі МАН та краєзнавчих конкурсах. Всі етапи дослідження та роботу над ними висвітлюємо в ЗМІ. Є ціль надрукувати книгу, подарувати музею та поповнити музейну кімнату в школі.

По закінченню роботи над проектом провели зустріч з вчителями-пенсіонерами «Посидим по-хорошему», де озвучили найексклюзивніші матеріали. На цей захід запросили всю дослідницьку групу, нагородили за кращу пошукову роботу та вручили символічне серце Данко.

Співпрацювати – цікаво, а якщо є результати співпраці, то це стимулює до ряду інших добрих справ.

Божко Наталя стала призером МАН, посівши 3 місце. Зараз навчається на історичному факультеті (безкоштовно). Робота над даним проектом допомогла лідеру учнівського самоврядування зробити свій вибір в житті.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer